dobrý den všem, v naší rodině padlo rozhodnutí pořídit si kavalírka - po jezevčích a knírači bychom rádi něco maličko méně uštěkaného, méně norujícího, prostě pejska se sladkým pohledem, něžného. rozhodnutí KAVALÍREK prostě již padlo a teď se už jen dohadujeme o barvě. a jak tak prohledávám net a sháním veškeré dostupné informace, v jednom článku jsem narazila na povídání o souvislosti barvy a temperamentu. Rubínci jsou prý nejdivočejší a nejsvéhlavější, BT pejsci takoví "filosofové" - klidní, nejmírnější, BH pejsci nejněžnější a TR pejsci jsou prý největší závisláčci na pánečkovi. tak jsem se chtěla poptat u odborníků, co je na tom pravdy. děkuji moc jitka
Dobrý den,
nejsem žádný odborník, ale vyjádřit bych se chtěla.Co jsem měla, nebo znala jednotlivé barvy, tak s rubínem bych souhlasila, byl svéhlavička, s tou divokostí to nebylo až tak vážné. S BT barvou bych nesouhlasila. Co já znám BT kavalíry, tak jsou divocí a temperamentní, ale milí a přítulní. Bh kavalíři jsou určitě něžní a TR spíš flegmatičtí. Myslím, že nezáleží na barvě, každý kavalír má své a určitě bude těžké vybírat podle barvy
Zdravím a také přidávám nějaká "moudra" :-)
Povaha, a to nemluvím pouze o kavalírech, je ovlivněna barvou. Samozřejmě, že je to také geneticky podmíněná vlastnost a velkou roli hraje i výchova, ale s barvou jsou opravdu spojeny některé povahové rysy.
O blenheimech se tvrdí, že jsou "nevěrní", tedy že klidně odejdou s kýmkoliv, kdo na ně promluví (popřípadě má v ruce piškot, ovšem to je pak nevěrných 90% kavalírů).Proto jsou vhodní pro velkou rodinu - budou šťastní ve společnosti kohokoliv, včetně dětí nebo seniorů.
Trikoloři jsou hodně kontaktní a někdy i dost upovídaní. Jejich výrazové prostředky jsou od broukání, fňukání, brumlání, a frkání až po štěkání, vytí a ječení hodně rozmanité. Zde je pečlivá výchova v tomto směru opravdu nezbytná.