Cavalier King Charles Spaniel
klub Čech, Moravy a Slezska

← Zpět na seznam témat
2  |  0  dananovotna@seznam.cz, 22.3.2015 @ 10:26
51f59cc9fec88c8aec4f7a090d7e5f07
0

• Dobrý den, jsem majitelkou chovného psa a jelikož chci chovat na zdravém a vyšetřenem kavalirovi, tak jsme navštívili veterináře - kardiologa. Vyšetření se skládalo z poslechu, doppler, rtg, kardiolog mi vysvětlil, jak je to u kavaliru s onemocněním srdce, na co je třeba si dávat pozor. Také jsme mluvili o mvd a o tom, že při tomto onemocnění srdce poslech nestačí, že je třeba doppler. Doppler zachyti onemocnění v počátku a selest může byt slyšitelný az když když je v podstatě pozdě. Pročetla jsem ozdravný program klubu a velmi mne překvapila tato věta "Sono srdce - slouží k potvrzení diagnózy. Je potřeba si uvědomit, že opačný postup nefunguje, tedy sono neodhalí MVD dříve než poslech." To je úplný opak než to co mi kardiolog řekl a jelikož mi to nedalo, obvolala jsem pár dalších odborníků a opravdu vyjádření na klubu je nepravdive.

• Novotna

53  |  74  Libor Král, 22.3.2015 @ 14:51
260f9576073dda1080ab410efed0b3de
0

Děkujeme za informaci.

Možná by bylo vhodné doporučit Vámi osloveným veterinářům prostudovat dokument "Kontrola výskytu mitrální insuficience v chovu psů plemene KKCHŠ", který vydala kardiologické sekce při ČAVLMZ. Je totiž třeba si uvědomit, že ozdravný program je zaměřen na na eradikaci vady z chovu, nikoliv na exaktní diagnostiku, nezbytnou pro léčbu konkrétních postižených jedinců. To už je pak záležitostí chovatele/majitele. Takže konstatování "Z hlediska depistáže onemocnění je nejcennější auskultace srdce." je stále platné.

Diskuze na toto téma zde již proběhla, nedávno klub uspořádal seminář, na kterém se onemocnění srdce probíralo, přednášku na toto téma pro nás připravil veterinární kardiolog.

Doufám, že Váš pes je zdravý a všechna vyšetření dopadla dobře. Pokud ano, věřím že jste spokojená a pan veterinář také.

2  |  0  Dana Novotná, 23.3.2015 @ 09:19