Cavalier King Charles Spaniel
klub Čech, Moravy a Slezska

← Zpět na seznam témat
-  |  0  Lucka, 28.2.2008 @ 20:14
D914b368935a06a485908c35a12c7e32
0

Dobry den,rada bych se zeptala zkusenych chovatelu na radu.Jak resite situaci,kdyz u stenatka se objevi az po roce u noveho majitele vada(vrozena) kloubu,stenatko musi podstoupit nakladnou operaci a majitel vas zada o kompenzaci.Nejde o to,ze bych neco zanedbala,ale pejskove si genove ocividne nesedli.

-  |  0  Aneta, 29.2.2008 @ 13:53
D914b368935a06a485908c35a12c7e32
0

Dobrý den,
také mám fenku která musela podstoupit operaci kloubu a vůbec mě nenapadlo po chovateli žádat fin.kompenzaci.Vím, že bych se nedovolala. Že bude mít štěňátko špatný kloub jste při prodeji nemohla vědět.
Opravdu nevím, jak bych ve Vašem případě postupovala, je mi jasné, že je vám líto že pejsek musí na operaci, ale njepsíš bychom pak museli platit všechny pozdější zdravotní problémy našich odchovů. Může se třeba časem u pejska objevit alergie, majitel by pak mohl žádat příspěvek na léčbu například. Také je to vrozená záležitost většinou a chovatel to při prodeji vědět nemůže.

-  |  0  ÁJA, 29.2.2008 @ 17:02
D914b368935a06a485908c35a12c7e32
0

Jsem chovatel a koupila jsem si štěně s úmyslem vystavovat,odchovávat - štěňátka,tomu odpovídala i cena.Rodiče měli RTG DKK 0/0 a po rtg toho mého přibližně ve 14 měsících - byl výsledek 4/4 !!! Ani mě nenapadlo,že bych tím měla nějak zatěžovat chovatele(jen jsem ho informovala o špatném výsledku),ale nějakou náhradu? To né.Chovatel nemůže celoživotně ručit za prodané štěně,když v době prodeje je bez zjevných potíží.

-  |  0  Olga, 29.2.2008 @ 20:43
D914b368935a06a485908c35a12c7e32
0

Také jsem chovatel a musím říct, že jsem se s tímto problémem setkala. Také jsem měla za to, že za tuto vadu nemohu a tak jsem odmítla kompenzovat výdaje. Bohužel majitelka se mi ihned "pomstila" tím, že více nevím, co s fenečkou je, dokonce se mi ani nepodařilo zjistit, zda si ji nechala, i když jsem v případě, že by ji dále nechtěla, chtěla fenečce hledat nový domov a měla jsem to i ve smlouvě, že žádám informace i o dalším prodeji. Fenečky jsem se již nedopátrala a na SMS nereaguje, telefon mi nebere a na adrese ve smouvě již nebydlí.

5  |  0  MVDr.Blanáriková Hana, 1.3.2008 @ 08:36
Ae5af3e8148c27298e13cbbe4f2b7bfe
0

Mimo veterinárky som aj chovateľka a vždy radím chovateľom , aby si podmienky reklamácie, alebo kompenzácie zakotvili v zmluve.
Chovateľ podľa mňa musí ručiť za zdravie len do týždňa po odchode šteniatka z domu, to je obdobie, kedy by mohlo mať chorobu pochádzajúcu od chovateľa.
A čo sa týka vrodených vád, ja osobne som napríklad mala v dohode, že dám spraviť EKG do týždňa a v prípade vady je možná reklamácia.
Ale každý kto si ide po šteniatko si musí byť vedomí toho, že mnohé vrodené ochorenia sa prejavia až po rokoch a môžu sa vyskytnúť aj keď sú rodičia v poriadku a chovateľ nemôže doživotne ručiť za všetko.
Ja mám zhodou okolností teraz 4 mesačné šteniatko, ktoré keď som kupovala, nemalo žiadnu vadu. A po dvoch týždňoch sa mu urobila pupočná kýla,ktorú som musela operovať, ale to je normálne a určite,to nebudem ani reklamovať a ani nebudem zanevretá na chovateľku.
A ďalšia dôležitá vec , práve pri vrodených problémoch s kostrovým aparátom je, že sú čiastočne ovplyvnitelné spôsobom chovu, čo sa týka tak výživy ako záťaže, čo často majitelia preženú.
Keď niekto chce zvieratko, s ktorým nebude musieť nikdy k veterinárovi, nech si radšej kúpi plyšáka.

78  |  0  Ing. Olga Záleská, 4.3.2008 @ 00:48
55587125d8337fba37310729eecbfcd8
0

Vážená paní doktorko Blanáriková,
předpokládám, že jsem pochopila dobře,že Váš příspěvek do diskuze je míněn poněkud ironicky nebo je to čirý alibismus. Jinak: definujte přesně okrajové podmínky. Ve Vaší smlouvě o prodeji štěněte ( a do toho mic opravdu nic není, omlouvám se) zřejmě existují přílohy s výsledky vyšetření otce i matky (minimálně) MVD, syringomyelia, RTG DKK, PRA, luxace patelly, atd. Patříme do EU, kde chovné stanice předkládají běžně zdravotní certifikáty vydané atestovanými vetrinárními lékaři nejen rodičů štěněte. Tomu pochopitelně odpovídá i cena štěněte.

P.S. Samozřejmě, atest neatest, genetická vada se může vyskytnout. Někdy často, někdy méně častěji - jak praví klasik.
Plyšáky jsme koupili našim pejskům jako hračky.

V úctě
Olga Záleská.

25  |  0  Marta Bůžková, 4.3.2008 @ 12:20
61d7828f6ebf4f5fc53c606b868508f0
0

Dobrý den,
dovolím si reagovat na úvodní Lucčinu žádost o radu. Patřím k těm, kteří na neštěstí měli možnost setkat se s problémem z pozice chovatele, který odchoval štěně, u kterého se následně u nových majitelů projevila vada a také jsem si štěňátko, u kterého se dodatečně problém projevil, koupila.

Obecně by se dalo říct, že řešení je jednoduché. Pokud se vada projeví po šesti týdnech od prodeje štěněte a není další nárok na reklamaci, případně kompenzaci nákladů na veterinární ošetření zohledněn ve smlouvě, nemá nový majitel nárok žádat finanční či jiné vyrovnání. Praxe je ale většinou jiná.
Kupující berou na lehkou váhu ujednání ve smlouvě a většinou nevyužijí nabídku chovatele na doplnění smlouvy. Pokud je všechno v pořádku, často se sami od sebe vůbec neozvou a je jim jedno, že chovatel má zájem sledovat vývoj svého odchovu i po opuštění rodné chovatelské stanice. Jiná situace ovšem nastává v případě, že se objeví problém, většinou zdravotní, např. až po roce pobytu u nového majitele. Smlouva, ne smlouva, najednou by měl chovatel zaplatit náklady na veterinární ošetření a nést zodpovědnost za to, že se u psíka, který byl v době prodeje naprosto v pořádku, projevil problém.

Chovatelé, ale i noví majitelé, by neměli možný vznik takovéto situace podcenit a VELICE PEČLIVĚ sepsat smlouvu, kde by podmínky, za kterých je možno reklamovat, žádat finanční či jinou náhradu, byly sepsány a nakonec podpisem obou stran odsouhlaseny. Vyhnete se tak spoustě nepříjemných chvil...

Částky za veterinární ošetření mohou mnohonásobně převýšit pořizovací cenu štěněte a novopečený majitel štěněte by si to měl uvědomit ještě před koupí. Pokud všechno jde tak, jak má a štěňátko přináší jen samou radost, je to nádhera, ale někdy se prostě stane, že se objeví závažný problém, který se musí řešit a pokud v tom nemá nový majitel jasno a takovou možnost není ochoten připustit, tak ať si opravdu živého tvora nekupuje. Pořizovací cena je pouze malá část nákladů, které během života čtyřnohého kamaráda vytáhnete z kapsy, to mi věřte! Formulace paní Blanárikové, aby si ten, kdo neakceptuje možnost, že jeho kamarád bude potřebovat veterinární ošetření (někdy velice, velice nákladná ), koupil místo živého tvora plyšáka, se mi velice líbí a bere mi ji z úst!!!

Ještě bych chtěla zmínit morální stránku věci.Ať už smlouva postrádá určitá ustanovení nebo je sepsána zcela dokonale, je na lidech, jak se zachovají. Já osobně, pokud si koupím zdravé štěně a po určité době se projeví problém, který už štěně u chovatele mohlo mít, ale nebyl vidět a tudíž ho ani chovatel nemohl předpokládat, tak ať se mi to líbí nebo ne, uhradím všechny veterinární náklady a žádnou kompenzaci by mně ani nenapadlo u chovatele vymáhat. Na druhé straně jsem se už dostala do situace, kdy jsem celou částku (prodejní cenu) za štěně, u kterého se po delší době strávené u nového majitele objevil problém, vrátila. Vždy záleží na dohodě.

Kupující by si také měl uvědomit, že si konkrétní štěně koupil na základě svobodné vůle, chovatel mu ho nenutil a záleží jen na něm, zda si koupí nebo se poohlédne jinde, zda mu vyhovují rodiče takoví nebo makoví, s výsledky různých vyšetření nebo bez nich...Nikdy ani sebelepší výsledky všech možných uskutečnitelných vyšetření nezaručí, že se u mrňouse časem neobjeví vada, která už v den prodeje dřímala někde v útrobách vysněného kamaráda.

25  |  0  Marta Bůžková, 4.3.2008 @ 14:42
61d7828f6ebf4f5fc53c606b868508f0
0

Zajímavé články týkající se vztahu chovatel x nový majitel z právního hlediska, najdete v právní poradně časopisu Svět psů č.5,6,7/07


Pokud chcete reagovat na předcházející přispěvky, musíte se přihlásit a nebo zaregistrovat.